Over Mindful & Fit

Beweeg- en bewustwordingsprogramma’s voor jou 1-op-1 op basis van in de natuur bewegen zonder prestatiedruk, Mindfulness en ademhalingstechnieken. De rode draad in alle programma’s is het vergroten van jouw bewustzijn. Zonder bla, bla, niet zweverig en met beide voeten op de grond.

Voor als je iets in je leven wil doorbreken, meer energie wilt, voor als je weer contact wilt maken met jezelf in de hectiek van het dagelijkse leven en je jouw behoeften serieus wilt nemen. Resultaat? Rust in je hoofd en rust in je lijf. Je straalt weer! Je voelt je mentaal en fysiek fit.

Voor wie?

Waarom een 100% programma van Mindful & Fit:

Voor als je op een laagdrempelig en effectieve manier met jezelf aan de slag wilt. Je mentaal en fysiek fit wilt voelen. Even sparren over privé en/of werk, de letterlijke balans van de inrichting van jouw leven bekijken. Of wil je meer contact met je lijf hebben en minder in je hoofd zitten.

Of het nu gaat om op een rustig tempo met meer aandacht voor jezelf aan je conditie werken of om het doorbreken van patronen en ballast van je af gooien.

20170827_104438
  • Je wilt rust in je hoofd en rust in je lijf
  • Je wilt meer energie
  • Je wilt het anders in je leven, iets doorbreken
  • Je wilt niet meer op de automatische piloot door het leven gaan
  • Je wilt meer in contact zijn met jezelf, jouw (zelf)bewustzijn vergroten
  • Je wilt jezelf nu eindelijk serieus nemen
  • Je wilt inzicht in jouw denk- en gedragspatronen
  • Je hebt een groot verantwoordelijkheidsgevoel en ‘pleast’ graag
  • Je ervaart stressklachten en/of je herstelt van een burn out
  • Je wilt van het vele piekeren af
  • Je wilt zonder prestatiedruk op jouw eigen tempo bewegen
  • Je hebt last van ademhalingsproblemen (hyperventilatie, astma, bronchitus, COPD) en wilt een gezondere ademhaling aanleren en de klachten verlichten
  • Je bent de balans tussen privé en werk kwijt
  • Je wilt vanuit meer rust en ontspanning leven én werken
  • Je voelt je onzeker
  • Je hebt last van faalangst
  • Je bent herstellende van een blessure
  • Je wilt gewoon graag quality tijd voor jezelf, mentaal en fysiek in beweging komen zonder aan een abonnement vast te zitten

Bij Mindful & Fit word je begeleid door een professional die ook ervaringsdeskundige is. Ik heb gemerkt dat mijn coachés het prettig vinden om herkenning bij mij te vinden en zich daardoor begrepen voelen wat een prettige en veilige sfeer creëert.

Ik wil weten welke programma’s ik kan volgen

Wat is mindful bewegen?

Mindful bewegen is bewegen met bewuste aandacht voor het moment. Doordat je bewust met je aandacht bij je ademhaling bent en je je daarmee bewust van je lichaam bent, geeft je dat een rustiger en ontspannen gevoel in je hoofd. Je verlegt de focus van jouw hoofd naar jouw lijf in het huidige moment. Je komt meer bij je gevoel. Je gaat van je hoofd naar je hart. Je ervaart rust in je hoofd en rust in je lijf.

Mindful bewegen leert je beter luisteren naar wat je lichaam nodig heeft én naar wat het aan kan. Je leert je eigen grenzen kennen en kan deze grenzen bewaken. Dit vermindert de kans op blessures en de kans op stress- en burn out klachten. Je loopt jezelf letterlijk en figuurlijk niet (meer) voorbij.

Gedachten maken hoe je je voelt. Als je hoofd vol stress of emotie zit, kunnen deze gedachten over wat je voelt in je lichaam het leven zwaarder maken en wordt het dagelijks leven een grote klus.

Als je je realiseert dat je gedachten hèbt en je jouw gedachten niet bènt en je ze los kan laten, ontspant je dat en voel je je lichter. Je hebt daarmee zelf de regie over jouw leven. Door op een meer bewuste manier in het hier en nu te bewegen, weer contact met jezelf te maken, bereik je deze innerlijke rust.

Heeft positieve effecten op vrijwel alle orgaansystemen in het lichaam én op je mentale fitheid.
Regelmatig sporten en bewegen, helpt een breed scala aan gezondheidsproblemen en ziekten te voorkomen en al aanwezige klachten te verminderen.

Bewegen maakt je blij, je voelt je er fris en fit door in zowel je hoofd als je lijf.
Veel mensen staan heel prestatiegericht in het leven. Als je dat geen prettig gevoel vindt, dan kun je dat zelf veranderen.

Met de programma’s van Mindful & Fit leer je hoe je volop van sport en bewegen zonder prestatiedruk kunt genieten. Hoe je meer in contact komt met wat voor jou goed voelt in zowel jouw hoofd als lichaam. Ook ga je de omgeving waarin je loopt met andere ogen bekijken. Je bent meer in het ‘hier en nu’ en kunt daar van genieten. Het behalen van een prestatiedoel is ook met deze methode haalbaar. Je gaat daar alleen meer bewust en ontspannen mee om.

Lopen zonder app, zonder muziek houdt focus op jezelf. Je leert (beter) te luisteren naar je eigen lichaam waardoor je meer bij jezelf komt en je zelfs de kans op blessures vermindert.

Je wordt je bewust van je eigen loophouding, je hebt jouw aandacht bij het bewegen en de kracht en energie van je hoofd en lichaam. Door op deze manier meer in het ‘hier en nu’ te zijn, maak je je hoofd leeg en geniet je veel meer van het moment.

Je ervaart hierdoor rust in je hoofd, je voelt je ontspannen, je piekert minder en leert met praktische oefeningen hoe je dit in je dagelijks leven vast kunt houden.

Is een vaardigheid die je kunt leren. Door het je eigen maken van Mindfulness, leer je in het hier en nu te zijn.

Waar je aandacht is, daar ben je. Doordat je leert je aandacht te sturen, leer je afstand te nemen van de hersenspinsels, van jouw piekergedachten in je hoofd. Je realiseert je dat je gedachten hèbt en je jouw gedachten niet bènt en je ze dus ook los kan laten. Dit creëert een zekere afstand tot die gedachten en je schept hiermee ruimte in je bewustzijn.

Binnen de Mindfulness beleven we onze zintuigen (zien, horen, ruiken, voelen, proeven) meer bewust. Jouw zintuigen helpen je om bewust te ervaren wat er is, nu op dit moment.

Door de Mindfulnessoefeningen voel je je kalmer, pieker je minder, meer in contact met jezelf, ervaar je meer rust in je hoofd en lijf en geniet je meer van het moment.

Doen we ontelbare keren per dag en vaak onbewust. Tijdens (in)spanning houden we de adem vaak vast. Veel mensen hebben moeite met hun ademhaling. Een juiste manier van ademhalen kan veel voor goeds voor je gezondheid doen.

De technieken die je leert, maken je bewust van jouw huidige manier van ademhalen en hoe deze manier vooral in het dagelijks leven en in combinatie met sport en bewegen voor je voelt.
Je maakt kennis met de neusademhaling en leert het maximale rendement uit je ademhaling te halen.
Als je gedurende je dag en tijdens sport en bewegen verkeerd ademt, verbruik je veel te veel energie en ben je snel vermoeid. Dat kan jij zelf veranderen.

Het ademhalen door de neus zorgt ervoor dat je op een gedoseerde en efficiënte manier precies genoeg zuurstof in je longen krijgt en je de afvalstoffen ook weer op een gedoseerde manier uitademt. Hoe langzamer en hoe minder je inademt, hoe meer zuurstof en hoe minder melkzuur je in je lichaamscellen hebt, hoe lager je hartslag is.
Je voelt je energiek en ontspannen.

Ademhalen via de neus is dus een stuk gezonder dan ademhalen via de mond – zowel in je dagelijks leven als tijdens sport en bewegen.

De natuur wil helemaal niets van je. Alles in de natuur is gewoon zichzelf.
Je kunt er heel goed ontsnappen aan de hectiek van het dagelijks leven en goed in contact met jezelf komen. Je energie opladen.

In de natuur zijn, werkt ontspannend en geeft je een fris, helder, vitaal gevoel in je hoofd en lijf.

Door buiten te bewegen, neem je afstand van jouw dagelijks leven, van jouw automatische piloot. Je kijkt hierdoor frisser en daardoor makkelijker naar jouw denk- en gedragspatronen, je herkent bepaalde keuzes en krijgt inzichten in welke stappen je verder in je leven wilt zetten. Door in de natuur te zijn worden jouw interne processen duidelijker.

Mindful bewegen in de natuur is heilzaam, het versterkt jouw contact met je zintuigen (zien, horen, ruiken, voelen, proeven) wat je goed in contact maakt met jezelf. Er is zoveel puurs te zien, te horen, te ruiken, te voelen en te proeven in de natuur. De combinatie van het doen van mindfulness oefeningen in de natuur, word je je dus meer bewust van jouw zintuigen, leer je beter in het NU te zijn, je ervaart wat er NU is, op dit moment. Je bent meer in contact met jezelf.

Daarom vinden alle activiteiten van Mindful & Fit buiten plaats, in de prachtige bossen en parken van Gelderland.

Benieuwd naar wat ik voor je kan betekenen? Doe de gratis intake

Wie is Désirée Holstege

Ik ben Désirée en ik ben moeder van een zoon van 8 jaar en ben heel graag buiten in de natuur, in het groen en aan zee. Ruim 20 jaar ben ik bezig met mindfulness, bewustwording, sport en bewegen, coaching, lichaamswerk, yoga, meditatie, begeleiden van mensen, studie en individuele trajecten.

In deze jaren heb ik veel kennis opgedaan uit zowel studie als het leven. Zelf heb ik hyperventilatie, stressgevoeligheid en een burn out mogen beleven en hierbij ervaren dat de methodieken die ik gebruik effectief zijn. Ik heb het inzicht in mezelf en in de ander vergroot en geleerd hoe ik vanuit meer rust en ontspanning kan leven én werken.

image00005 b
20170920_143828
20170826_084556
image00044C

Mijn opleidingen

Het werken in management ondersteunende functies in het bedrijfsleven heb ik altijd gecombineerd met scholing betreffende persoonlijke ontwikkeling van mezelf en het coachen van de ander. De opleiding tot pedagogisch medewerker hebben mijn kennis over de psychologie van de mens vergroot, in trainingen Mindfulness heb ik ervaren hoe veel rust het geeft om in het hier en nu te leven.
In de opleiding tot holistisch coach heb ik mijn energie leren inzetten door Reiki 1, 2, 3 Master, EFT en andere mooie (loslaat) methodieken die het zelfhelend vermogen van ons lichaam en hoofd bevorderen. Al deze ervaring maakt een effectieve combinatie van persoonlijke coaching de natuur, Mindfulness, ademhalingstechnineken en NLP. Met de training Hardlopen als therapie en de training Buyteko methode (hoe je ademhaling te verbeteren) heb ik nog meer over te brengen.
Jaarlijks volg ik bijscholing en trainingen op het gebied van persoonlijke ontwikkeling, zoals onlangs de Compassietraining Mindfulness om mezelf te blijven ontwikkelen.

Mijn aanpak

Individuele coaching zonder bla, bla, niet zweverig en met beide voeten op de grond. Met de door mij gebruikte methodieken heb ik zelf mogen ervaren hoe effectief deze zijn. Ik heb me de afgelopen jaren laten opleiden omdat ik het heel graag aan je door wil geven zodat ook jij meer in contact met jezelf bent. Zodat je ook lichter, met een fit gevoel in je hoofd en in je lijf, stressarm, in meer balans in het leven staat.

Alles viel voor mij samen. Ik heb mijn passie én kracht gevonden en dit vormgegeven in Mindful & Fit.

Ik werk lokaal en landelijk samen met andere professionals als Mindfulnesstrainers, yogadocenten, psychologenbureau en loopbaanadviseurs voor jouw aanvullende vragen en leuke events.

Ik ben er voor je

Binnen Mindful & Fit bied ik jou aan waar ik al jaren van overtuigd ben; de kracht van (buiten in de natuur) bewegen op jouw eigen niveau. Ik deel graag mijn ervaring en kennis met je zodat ook jij zowel jouw lichaam als de geest in beweging brengt. Je dichter bij jezelf komt en je ademhalingstechnieken leert waardoor je jezelf mentaal en fysiek fit krijgt én houdt. Je ervaart rust in je hoofd en rust in je lijf.

  • Je straalt weer!

Als coach ben ik te omschrijven als enthousiast, energiek, beide voeten op de grond en zonder bla, bla, doortastend, empatisch, en ik vind plezier en lachen in coaching heel belangrijk.

Anderen gingen je voor

Inmiddels heb ik al veel mensen in cursus en individuele coaching mogen begeleiden naar een leven in meer bewustwording en balans.

  • Zij hebben hun sparkle gevonden.

Wil je weten hoe anderen mij en de cursussen en coaching ervaren?